Het was ons weer een weekje wel. Een enerverende week waarin 3/4e van de Hofspook doodsangsten heeft uitgestraald op de A1 na een goede Hofspook sessie op het hoofdkantoor van ABN door de gevolgen van de global warming. En juist dan is de vraag zo relevant: wat is ons opgevallen deze week?

De week van Martin

Buzzword bingo agency style!

Soms hoor je een woord langs komen, dat je denkt ‘Pardon? Wat? Oke. Ik doe nu gewoon alsof ik weet wat het betekent en Google het straks wel’. Dit is waarschijnlijk ook wat Sam Bartos’s dacht toen hij een jaar geleden begon als junior copywriter bij reclame bureau MRY in New York.

Buzzwoord Bingo
De reclame wereld is vergeven van buzzwords. Sam is, op humoristische wijze, een blog gestart om andere juniors in de reclamewereld op weg te helpen.

Naast z’n blog over buzzword bingo heeft hij ook een horoscoop geschreven per functie.
Hier slaat hij toch de spijker op z’n kop! Mijn horoscoop, als ‘strategist’, start namelijk zo:

“Today, you will be confronted with the startling realization that nobody at the agency is clear on exactly what you do…”

Check deze artikelen en meer, via: http://juniornotes.tumblr.com/

Gevonden via Digiday.

De week van Laurens

Daar gaat je privacy: you go Maleisië!

Mocht het je nog niet opgevallen zijn, privacy is in dit digitale tijdperk best een puntje van aandacht en discussie. Er is veel om te doen. De ene helft van de bevolking is bang voor wat Facebook allemaal met zijn of haar gegevens gaat doen, terwijl de andere helft van de bevolking onwetend voortleeft met de instelling: “ik heb toch niets te verbergen”.

Maar zelfs voor deze mensen moet dit toch een stapje te ver gaan: Maleisië gaat ervoor om alle auto’s te voorzien van een RFID chip, zodat auto’s te alle tijden getrackt kunnen worden. De chip wordt geplaatst in de belasting stickers die op de ruiten geplaatst worden, zowel voor locals als voor toeristen. Officieel onder het mom van diefstalpreventie, maar je kunt je voorstellen dat dit toch een tikkeltje gevoelig ligt. In de basis ben je dus gewoon overal te volgen. Ik pas nog even als jullie het niet erg vinden.

Artikel: http://engt.co/1UnM3W2

De week van Roeland

Er zijn meer unicorns dan je denkt

Over Buzzwords gesproken, zie daarvoor de bijdrage van Martin. Precies wat Martin beschrijft in zijn stuk overkwam mij van de week. Zoals gewoonlijk ging ik langzaam door mijn timeline op Facebook, kijken wat de rest van de wereld bezighoudt. Kom ik het volgende tegen:

Unicorns in Nederland

Uhh, meer unicorns dan je denkt. Pardon? Meer unicorns? Klik. Daar moet ik meer van weten. WAT IS EEN UNICORN? Ik had er nog niet eerder over gehoord. Jij wel?

Unicors is een term die ze in Amerika gebruiken wanneer ze spreken over een start-up die 1 miljard dollar waard is. En ook wij kunnen trots zijn, zoals de foto al aangeeft hebben we onze eigen unicorn: Adyen.

Een bedrijf gespecialiseerd in online betalingsverkeer. Ik kan mij zo voorstellen dat die wel een groeimarkt tegemoet zien. In het rijtje komen briljante bedrijven voor zoals Snapchat en SpaceX. Voor de hele lijst en het originele artikel:

http://www.nrcq.nl/2015/08/25/er-zijn-meer-unicorns-dan-je-denkt-eentje-komt-uit-nederland

Ik zeg: op naar het Unicorn tijdperk. Want zeg nou eerlijk, kan jij nog zonder Dropbox?

De week van Stephan

De Hangover-look

Eerder schreef ik al over hoe inventief Japan was, door kostuums te maken van wetsuit-stof. Deze uithoek van de wereld heeft echter ook rare trends. Zo kwam ik afgelopen week de “Hangover-look” tegen. In Azië is het nu helemaal hip om je wallen te accentueren en om jezelf ziek te laten ogen. Wanneer wij hier dus een nachtje hebben doorgehaald en eruit zien als een wrak, zijn we eigenlijk volgens Aziatische standaard dus het toppunt van schoonheid. Ja.

Kijk hier eens voor voorbeelden van de kater-schoonheid.

Comments

comments

About Laurens

Conversie Marketeer voor ConversionMob. Grote passie voor merken, nieuwe concepten en bovenal: creativiteit. Op creatieve ontdekkingsreis met de Hofspoken. Hofspook original.

Leave a Reply

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.