Billboards zijn passé. Het is enkel en alleen zenden. Er zit geen interactie in. En we kunnen niet eens meten wat het doet, dus waarom zouden we ze überhaupt inzetten? Wat. Een. Onzin. Kijk mij eens recht in de ogen en zeg me dat je zonder blikken of blozen voorbij dit billboard zou lopen. I dare you. I double dare you mother f*cker. Ik heb het natuurlijk over het billboard van de eeuw van Carlsberg.

Een frisse Carlsberg pint, vers uit het billboard

Probably the best poster in the world.

We hebben ‘drinkable billboards’ eerder gezien (denk aan Coke Zero), maar hiermee tilt Carlsberg dit fenomeen naar een veel gezelliger level. In samenwerking met reclamebureau Fold7 ontwikkelde Carlsberg dit bier-schenkende billboard en plaatste deze bij The Old Truman Brewery aan Brick Lane in London. Voorbijgangers konden zelf een heerlijk biertje tappen uit dit billboard. Gratis en wel. Doel van de campagne is het merk onder de aandacht brengen bij zoveel mogelijk bier-drinkers. Met de plaatsing bij een brouwerij hebben ze in ieder geval de doelgroep te pakken. Je kunt betwisten of het genoeg bereik genereert, maar dat even terzijde.

Afsluitend is de boodschap op de poster luid en duidelijk: “Probably the best poster in the world.” Amen.

carlsberg-billboard-0
carlsberg-billboard-4

carlsberg-billboard-3

carlsberg-billboard-2

carlsberg-billboard-1

Via: Adweek

Comments

comments

About Laurens

Conversie Marketeer voor ConversionMob. Grote passie voor merken, nieuwe concepten en bovenal: creativiteit. Op creatieve ontdekkingsreis met de Hofspoken. Hofspook original.

Leave a Reply

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.